Чувени енглески писац Олдос Хаксли продукт је високе образованости, па је, сем другог, и музички образован. У контрапунктском сплету видео је схему и симбол и за живот и за роман. Кад Хаксли почне да ради, да се пита, да се сећа, да мисли, да сажима, да моделује, да проговара кроз многе главе и уста, то су оргуље, то је контрапункт.
Техника романа Контрапункт је чудесна. Живи живот и идеологије јаких интелеката музички су сливени у један моћан број доказа да је тачно Хакслијево учење о нераздвојности анђела и животиње у сваком часу, у сваком покрету мисли и воље. Овим својим романом Хаксли је, као никада пре ни после, извео музицирање лепе књижевности. Пред тешким задатком да дâ роман идеја, али да поред тога дâ и роман живота, и то пуног живота, живота са атавистичким и животињским примесама – Хаксли се решио да покуша оргуљску технику. И успео је овога пута у потпуности. Генијалном једном техником, и идеје и живот су се растворили у нечем трећем, што је чиста, флуидна, лако читана уметност, чисто уметничко уживање.