НЕВИДЉИВИ
НЕВИДЉИВИ Пикарски роман у писмима
прво издање, 2022, 13,5 х 20 цм, 304 стр., броширан повез, латиница, ISBN 978-86-519-2914-7
Пуна цена:
1.320,00 ДИН

Цена на сајту:
1.254,00 ДИН + (трошкови доставе)

Цена за чланове клуба са попустом:
1.188,00 ДИН
+ (трошкови доставе)
Невидљиви су роман богате грађе и занимљиве, динамичне фабуле, који буди радозналост читалаца који су остали запитани пред узроцима наглих промена у модерној уметности у последњој трећини XIX века и настајањем бројних уметничких праваца у XX веку. Гаталица се враћа у време зачетка модерне уметности, креативно осмишљавајући нове узроке њеног настајања. За убрзани развој уметности са драстичним променама у правцу антиреалистичког, апстрактног, ружног, онеобиченог, импресионистичког и експресионистичког у романескној фикцији одговорна је невидљива, али моћна организација. Гаталичино уметничко поигравање историографском грађом читаоца треба, најпре, да суочи са сопственим нарцисоидним убеђењем да постоје историјске и животне истине које се могу сазнати. Оне амбициозније ће, можда, навести да крену на путовање кроз дугу историју модерне уметности...

Јелена Милић
(Мастер рад Две истине о историји модерне уметности.Историја и фикција у роману Невидљиви)

У пикарском роману реч је о доживљајима и авантурама, често у облику исповести неке скитнице, мангупа који ће из своје наопаке, то ће рећи неидеализоване преспективе представити стварност. У неусаглашености између идеала и стварности пикаро као усамљеник, увиђајући пороке и лицемерје друштва, служи се истим средствима у циљу одржавања живота. Овим поступком смо у кратким цртама описали психолошки профил једног од главних јунака, Димитрија Герасимовића Герасима. Он мења неколико градова, задржавајући се највише у Паризу, и подсмешљиво посматра своје окружење, пријатеље, породицу. Он је син трговца, затим свршени лекар и члан Бечког психоаналитичарског друштва, па припадник кругова који су креирали модерне уметнике у сликарству, Дерена и Шагала, а затим мајор, те пуковник у Југославији после II светског рата и креатор народне југословенске уметности, ма шта то значило. Герасим по нечему снажно подсећа на Балзакове јунаке који према једном ауторовом коментару у друштво улазе или као ђуле или као куга. А Герасим је у том освајању друштва, мењајући маске, био непревазиђени играч. И попут куге полако се увукао у сваку његову пору.

Милена Владић